News & Events

Žáci 2. ročníku oboru Ekonomika a podnikání, zaměření Moderní obchod a multimédia,  se v rámci mimoškolního vzdělávání zúčastnili  projektu Fiktivní firma.  Cílem projektu bylo rozvíjet podnikavost a samostatnost žáků.

Žáci si zvolili jako předmět svého podnikání výrobu a prodej vlastnoručně malovaných triček. Nejprve si vybrali pomocí internetu vhodného dodavatele triček z kvalitní bavlny, potom trička kreativně dotvořili textilními barvami s použitím šablon. Následně trička nafotili a vytvořili internetový e-shop, na kterém trička v rámci školy nabízeli k prodeji.

Praktické zhotovení vlastního výrobku jim pomohlo lépe pochopit administrativní a účetní úkony spojené s nákupem a prodejem výrobku. Žáci museli vytvořit skutečnou objednávku, následně přijmout a zaúčtovat faktury od zvolených dodavatelů.  Poté stanovili kalkulaci ceny za tričko. Cena jako hlavní aspekt tržního hospodářství musí být stanovena tak, aby pokryla náklady a zároveň bylo zboží prodejné. Jak se jejich výrobek líbí a kolik zákazníků by si jej za uvedenou cenu koupilo, zjistili prostřednictvím školního e-shopu. Každý žák školy si vybral a „koupil“ jedno tričko.